5.05.2015, 15:43:51

Unos dovoljne količine voća i povrća

Sa dolaskom toplijih dana mijenja se i naš jelovnik. Voće i povrće postaje raznovrsnije, a kako je i sezona njegovog dozrijevanja, i dostupnije.

Ovu činjenicu svakako treba iskoristiti kako bi   obogatili svoj jelovnik, pomogli zdravlju i skinuli kilograme koje smo nakupili preko zime. Vodiči pravilne prehrane savjetuju da je potrebno unijeti najmanje 5 porcija na dan voća i povrća, pri čemu   bar 1/3 treba da bude svježa, nekuhana. Ovaj broj porcija je minimum potreban za očuvanje zdravlja, dok studije pokazuju da je najmanje 8 porcija dnevno potrebno da bi se postigao preventivni i zaštitni   učinak na naše zdravlje.

Veličinu porcije nije tesko odrediti. Kada je u pitanju voće to je obično jedna voćka: jabuka, kruška, breskva, marelica, narandža ili pak pola šolje ili jedna šaka ako je u pitanju neko drugo voće.   Kod povrća jedna porcija je zdjelica salate ili sve što može stati u dvije šake ruke. Povrća se može   uzimati više jer nema toliko šećera kao voće, a uz to je povrće mnogo lakše kombinovati sa mesom i   drugim namirnicama. Kada se izgube ideje kako jesti voće, dovoljno je ocijediti sok ili ga dodati   omiljenom jogurtu, sladoledu ili pudingu. Ovo je posebno bitno kada je u pitanju dječiji jelovnik.  

Zdrave odluke počinju danas i od doručka. Ne treba tražiti izgovore kako nemamo vremena. Dovoljno je uobičajenom doručku dodati jedan paradajz ili krastavac. U običan sendvič, staviti   dvostruko više salate. Prilikom kupovine obratiti pažnju da je voće i povrće zrelo, cijelo i bez oštećenja. Nakon kupovine, čuvati u frižideru. Ne kupovati prevelike količine koje će stojati duže   vrijeme. Dobro oprati voće i povrće, posebno ono koje se ne može oguliti. Najbolje je koristiti   sezonsko voće i povrće, a ukoliko ga nema, sasvim dobra zamjena je smrznuto. Ukoliko postepeno   usvajamo naviku da jedemo voće i povrće, onda to ne predstavlja problem i organizam se navikne na   novi režim ishrane, toliko da nam postane nezamislivo da uz uobičajeni obrok nema salate ili priloga   od povrća.

Piše: Dr.sci. Marizela Šabanović / nutricionizam.ba

Vaša korpica

Vaša korpica je još uvijek prazna.


Prijava korisnika
zaboravili ste lozinku?
niste registrovani?